La lletra Xin uneix les sefirot Jojmá i Binà. Simbolitza l’element del foc i representa el canvi necessari per a millorar. Shim és la transmutació alquímica necessària pel gran canvi. Xin treballa al present a partir del passat per construir el futur. És l’energia que ens permet el canvi i l’adaptació constant en el procés d’expansió de la consciència. Xin és la força que ens permet alliberar-nos d’antics prejudicis i de falses idees.
La forma de la lletra Xin amb tres braços representa el desig de tots els éssers humans d’elevar-se cap amunt alçant els braços cap al cel per rebre la inspiració i l’ajuda divina. Els tres braços s’han identificat amb el present, passat i futur; amb el cos, l’esperit i l’anima; amb el sofre, el mercuri i la sal dels alquimistes. També simbolitza el pensament, la paraula i l’acció.
Xin en hebreu significa dent. Les dents són les que ens permeten mastegar el menjar per digerir-lo. Amb aquest símil entenem que l’energia de la lletra Xin és la que ens permetrà iniciar la transformació desitjada. Aquest canvi no vindrà mai de fora, es una transmutació interior, el VITRIOL, que revelarà la nostra veritable naturalesa, allò que som i que encara desconeixem.
Les tres lletres Àlef, Xin i Mem són anomenades les Tres Mares, i representen les tres energies bàsiques de l’Univers que s’associen respectivament a l’Aire, el Foc i l’Aigua. El quart element serà Maljut, la Terra.
El foc de la lletra Xin és l’energia que activa l’atanor de l’aigua transformadora de la lletra Mem. Si ens fixem en la forma de les lletres veurem que els tres braços de la lletra Shin també són tres flames, i la forma de la lletra Mem un atanor (forn alquímic). Per tant, a partir d’aquesta associació podem copsar el procés de transformació: l’element Terra seria la fusta, la matèria que permet la transformació, es a dir l’experiència al món físic, la saviesa que ens atorga viure. L’element foc seria la potència transformadora, el coneixement que cal adquirir. L’element Aire és el que permetrà la combustió, l’espiritualitat, la guspira divina que s’amaga al nostre interior.
Per clarificar-ho una mica més podem afegir que la lletra Mem fa referència a les Aigües Superiors i a les Inferiors, i així llegim al Gènesi:
“Déu digué: “Que hi hagi un firmament entre les aigües que mantingui separades les unes de les altres.” I fou així. I Déu va fer aquest firmament que separa les aigües que hi ha sota el firmament de les aigües que hi ha al damunt; i, a aquest firmament, Déu l’anomenà “cel”.
Per tant les aigües inferiors correspondran a la forma líquida atrapada per la força de gravetat i les aigües superiors a la seva forma gasosa, el vapor que s’eleva cap el cel amb l’escalfor del foc.
També ho podem dir d’una altra manera: els tres braços de la Xin tradicionalment s’han identificat amb les sefirot Jojmà a la dreta, Binà a l’esquerra i Daat al mig. Daat és el coneixement que ens permetrà pujar per l’Arbre de la Vida i assolir la Gran Obra alquímica,la connexió amb Keter.
La forma de la lletra Xin amb tres braços representa el desig de tots els éssers humans d’elevar-se cap amunt alçant els braços cap al cel per rebre la inspiració i l’ajuda divina. Els tres braços s’han identificat amb el present, passat i futur; amb el cos, l’esperit i l’anima; amb el sofre, el mercuri i la sal dels alquimistes. També simbolitza el pensament, la paraula i l’acció.
Xin en hebreu significa dent. Les dents són les que ens permeten mastegar el menjar per digerir-lo. Amb aquest símil entenem que l’energia de la lletra Xin és la que ens permetrà iniciar la transformació desitjada. Aquest canvi no vindrà mai de fora, es una transmutació interior, el VITRIOL, que revelarà la nostra veritable naturalesa, allò que som i que encara desconeixem.
Les tres lletres Àlef, Xin i Mem són anomenades les Tres Mares, i representen les tres energies bàsiques de l’Univers que s’associen respectivament a l’Aire, el Foc i l’Aigua. El quart element serà Maljut, la Terra.
El foc de la lletra Xin és l’energia que activa l’atanor de l’aigua transformadora de la lletra Mem. Si ens fixem en la forma de les lletres veurem que els tres braços de la lletra Shin també són tres flames, i la forma de la lletra Mem un atanor (forn alquímic). Per tant, a partir d’aquesta associació podem copsar el procés de transformació: l’element Terra seria la fusta, la matèria que permet la transformació, es a dir l’experiència al món físic, la saviesa que ens atorga viure. L’element foc seria la potència transformadora, el coneixement que cal adquirir. L’element Aire és el que permetrà la combustió, l’espiritualitat, la guspira divina que s’amaga al nostre interior.
Per clarificar-ho una mica més podem afegir que la lletra Mem fa referència a les Aigües Superiors i a les Inferiors, i així llegim al Gènesi:
“Déu digué: “Que hi hagi un firmament entre les aigües que mantingui separades les unes de les altres.” I fou així. I Déu va fer aquest firmament que separa les aigües que hi ha sota el firmament de les aigües que hi ha al damunt; i, a aquest firmament, Déu l’anomenà “cel”.
Per tant les aigües inferiors correspondran a la forma líquida atrapada per la força de gravetat i les aigües superiors a la seva forma gasosa, el vapor que s’eleva cap el cel amb l’escalfor del foc.
Per Gershom Scholem les aigües superiors i inferiors representen les forces masculines i femenines, o els principis actiu i passiu de la creació.
També ho podem dir d’una altra manera: els tres braços de la Xin tradicionalment s’han identificat amb les sefirot Jojmà a la dreta, Binà a l’esquerra i Daat al mig. Daat és el coneixement que ens permetrà pujar per l’Arbre de la Vida i assolir la Gran Obra alquímica,la connexió amb Keter.