“Em trobo asseguda al tribunal, el lloc entre les voluntats individuals dels éssers (columna Jaquín) i la voluntat universal del Ser (columna Boaz). Sóc la guardiana de l’equilibri entre lo individual i lo universal. Tinc el poder de restablir-lo cada cop que és violat. Sóc l’ordre, la salut, l’harmonia i la justícia. La corona que porto indica que la meva missió ve de dalt, de la providència; la balança i l’espasa que duc a les mans simbolitzen l’equilibri que he protegir i la manera de fer-ho”.
Tots nosaltres, quan pensem assumim el paper de jutges, destriem el bé del mal, la veritat de la mentida, el que ens agrada del que ens incomoda. Però cal tenir present que una cosa és jutjar i l’altra condemnar. Podrem jutjar els actes però mai a qui els fa perquè ens és impossible accedir als impulsos de la seva ànima. Aquell qui condemna als altres assumeix una potestat per a la que no està capacitat i els arguments de veritat i justícia que pugui presentar seran falsos perquè li son incognoscibles. Per a què un judici sigui just cal presentar el que és coneix i el que es desconeix, i sempre desconeixerem la part noümènica de l’ànima. En aquest sentit la justícia humana només pot ser una analogia de la justícia divina o còsmica.
L’Arbre de la Vida cabalístic consta de tres columnes, la de la dreta és la de la Misericòrdia, la de l’esquerra la del Rigor i la tercera la del mig. Segons el Zohar aquestes dues columnes correspondrien al bé i mal metafísic, Des del punt de vista de la justícia aquestes columnes simbolitzarien la defensa i l’acusació, la columna del mig simbolitzaria l’equitat. Cal tenir en compte que l’arbre cabalístic també és una representació dels quatre móns (emanació, creació, formació i acció) per aquest motiu ens podem fixar que l’arbre de les sefirot té un equilibri vertical i un d’horitzontal. El vertical estableix i restableix l’equilibri entre el món dalt i el món baix . L’equilibri horitzontal fa referència al rigor i la misericòrdia, és a dir a la llei universal que permet l’equilibri entre la llibertat individual i l’ordre universal. En l’eix horitzontal podríem dir que actua la llei del karma, però l’eix vertical la rebassa.
Per a saber més “Los Arcanos Mayores del Tarot” Editorial Herder.
Tots nosaltres, quan pensem assumim el paper de jutges, destriem el bé del mal, la veritat de la mentida, el que ens agrada del que ens incomoda. Però cal tenir present que una cosa és jutjar i l’altra condemnar. Podrem jutjar els actes però mai a qui els fa perquè ens és impossible accedir als impulsos de la seva ànima. Aquell qui condemna als altres assumeix una potestat per a la que no està capacitat i els arguments de veritat i justícia que pugui presentar seran falsos perquè li son incognoscibles. Per a què un judici sigui just cal presentar el que és coneix i el que es desconeix, i sempre desconeixerem la part noümènica de l’ànima. En aquest sentit la justícia humana només pot ser una analogia de la justícia divina o còsmica.
L’Arbre de la Vida cabalístic consta de tres columnes, la de la dreta és la de la Misericòrdia, la de l’esquerra la del Rigor i la tercera la del mig. Segons el Zohar aquestes dues columnes correspondrien al bé i mal metafísic, Des del punt de vista de la justícia aquestes columnes simbolitzarien la defensa i l’acusació, la columna del mig simbolitzaria l’equitat. Cal tenir en compte que l’arbre cabalístic també és una representació dels quatre móns (emanació, creació, formació i acció) per aquest motiu ens podem fixar que l’arbre de les sefirot té un equilibri vertical i un d’horitzontal. El vertical estableix i restableix l’equilibri entre el món dalt i el món baix . L’equilibri horitzontal fa referència al rigor i la misericòrdia, és a dir a la llei universal que permet l’equilibri entre la llibertat individual i l’ordre universal. En l’eix horitzontal podríem dir que actua la llei del karma, però l’eix vertical la rebassa.
Per a saber més “Los Arcanos Mayores del Tarot” Editorial Herder.